Flint Mühendislik tarafından üretilen IsoMat adı verilen ısı transfer cihazları elektrikli arabaların şarjını hızlandırarak, şarj ömrünü arttırabiliyor. Ya da evdeki buzdolabınızın enerji tüketimini% 30’a kadar düşürebiliyor. Cihaz ısıyı bir yerden diğerine hızlı bir şekilde aktararak bu hedeflere erişebilir.
Sistemin kalbinde çoklu boyutta ısı transfer eden borular var. Bu borularda hapsolmuş sıvılar ısıyı bir yerden diğerine aktarırken, kaynatıyor ve buharlaştırıyor yani faz değişimlerinin avantajını kullanıyor. Gaz fazına geçen sıvı soğuk metal yüzeye gelince yoğunlaşarak sıvılaşıyor. Dizüstü bilgisayarlardan uzay araçlarına kadar her şeyde kullanılan ısı boruları, neredeyse sıfır enerji maliyeti ile ısıyı hızlı, eşit ve verimli bir şekilde aktarmanın son derece etkili bir yoludur.
Flint’in IsoMat’ı düz bir alüminyum levhadır ve bu levhanın içine sıra sıra küçük, sızdırmaz ısı borusu boşlukları yerleştirilmiştir.. Yani matın bir kısmı ısınmaya başlarsa, iç sıvı bu enerjiyi emer, kaynar ve sonra mat boyunca uzanan boşlukları doldurmak için koşar, bu da şirketin iddia ettiği gibi “tüm yüzey boyunca neredeyse anlık ısı transferi” ve tek başına bakır veya alüminyumdan yaklaşık 5.000 kat daha verimli bir termal transfer sistemi ile sonuçlanır.
İç akışkanın kaynama ve yoğuşma noktalarının dikkatlice ayarlanmasıyla, geçilmesi gereken bir termal gradyanın olduğu her yerde bir dizi farklı uygulama ortaya çıkıyor. Flint aşağıdaki üçünü vurgulamaktadır.
IsoMat çatılı bir bina veya bu malzemeyle kaplanmış duvarlar, iç mekanı doğal olarak ısıtmak veya soğutmak için ortam sıcaklığı farklılıklarından yararlanabilir. Ve muhtemelen termoelektrik üretimi kullanan Flint, böyle bir binanın “potansiyel olarak havadan tüm bir eve güç sağlayacak kadar enerji toplayabileceğini” ya da en azından enerji faturanızı radikal bir şekilde azaltabileceğini söylüyor.
Şirkete göre ticari buzdolapları, normal soğuk hava sirkülasyon donanımına ek olarak doğrudan temas yoluyla eşyaları soğutacak IsoMat rafları kullanırsa %30 daha verimli olabilir. Uluslararası Soğutma Enstitüsü’ne göre, klima gibi unsurlar da dahil edildiğinde soğutmanın 2019 yılında dünya enerji tüketiminin yaklaşık %20’sini oluşturduğu göz önüne alındığında, bunun ciddi bir mesele olabileceğini söylemek yanlış olmaz.
Bir de elektrikli araçlar var. Yüksek güçlü elektrikli araç şarjına tavan yaptıran ana sorun nedir? Aşırı ısınma. Bu aynı zamanda bir batarya paketindeki hücrelerin ömrünü belirlemede de önemli bir faktör. Flint, IsoMat’in ısıyı batarya paketi boyunca eşit ve neredeyse anlık olarak dağıtmak için batarya paketlemesinde kullanılabileceğini, tek tek hücreleri ideal sıcaklıklarına daha yakın tutarak ömürlerini uzatırken çok daha hızlı şarj ve deşarj döngülerine izin verebileceğini söylüyor.
Ayrıca, bu teknolojinin şu anda yeni nesil yapay zekaları eğitmek için kullanılan devasa, enerjiye aç veri merkezlerinde, çiplerin çok sıcak çalışmasını önleyebileceği ve bu enerjiyi bina ısısı veya enerji geri kazanımı için yeniden dağıtabileceği kullanım alanları var gibi görünüyor.
Gerçekten de, IsoMat levhalarının ölçekte güvenilir ve uygun maliyetli olduğu kanıtlanırsa, her yerde kullanım örnekleri vardır. Flint yakında İngiltere’de üretim ve satışa başlamaya hazırlanıyor.
https://newatlas.com/energy/isomat-thermal-energy-transfer